[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

Világosságóceánunk forrásában a miénk legyen a Legnagyobb Boldogság Földje,
mert mi emberek érjük el szenvedésünkön keresztül mindazt, amit a Világegyetemben mindegyik szeretne

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

A TÖKÉLETES (ÜRESSÉGET-BETÖLTŐ) PRINCÍPIUM.


Szó tára:


ABBAN AZ IDŐBEN, A BUDDHA ÍGY SZÓLT A FŐ-TANÍTVÁNY SHARIPUTRÁHOZ:
" INNEN TŐLÜNK NYUGATRA, SZÁZEZER MILLIÓ BUDDHA-BIRODALMON IS TÚL, VAN EGY VILÁG, MELYET A LEGNAGYOBB BOLDOGSÁGNAK NEVEZNEK. EZEN A FÖLDÖN, EGY BUDDHA, AMITABHA NEVEZETŰ, ÉPPEN MOST TANÍTJA A DHARMÁT... "

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

NAMO AMITABHAYA BUDDHAYA!
OM AMIDEWA HRIH!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

Ámbár Amitábha Buddha tízszeri, őszinte szívvel való hívása teljesen elég a Tiszta Földön való születéshez, ez azonban nem jelenti azt, hogy nem kell gyakorolnunk a Buddhanusmriti Samadhit, vagyis a Buddhára Emlékező Samadhiját. Mint Dharma-elődeinktől tudjuk, ez a Samadhi a korunkban (Kaliyuga) elérhető legmagasabb szellemi állapot.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

„Az Én a Buddha, az Állandó a Dharmakaya, az Áldás a Nirvana, a Tiszta pedig a Dharma.” (Mahaparinirvana Szutra 3. fejezet.) Ugyanebben a fejezetben a Buddha kijelenti, hogy a Buddha, a Dharma, és Sangha örök.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

Amitabha Buddha megszabadít minden lényt, akit meg lehet szabadítani, de azok, akik nem hisznek a minden lényben (tehát saját magukban is!) meglévő örök, állandó és nem változó Buddha-természetben, örökké a Samsarában fognak keringeni, és nem segít rajtuk Maitreya Buddha eljövetele sem!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

A Mahaparinirvana Szutra nem csak a Buddha-természet (Buddha-dhatu) tanítását közli, hanem bíztatja a hívőket, hogy azt találják meg magukban, és hogy törekedjenek annak kibontakoztatására. Az Angulim alaya Szutra ennek érdekében ajánlja a Tiszta Föld gyakorlatokat, és ugyanezt teszi Ashvaghosha Bodhisattva a Mahayanasraddhotpada Shastrában, amely a tiszta és meg nem rontott Mahayana alapvető Shastrája. A Mahayana tanításai szerint a Kaliyugában (korunkban) leghosszabb ideig az Amitabha Szutra marad fenn: ezért ezt a Szutrát kell tekintenünk a gyakorlat alapvető Szutrájának, mert ez a Szutra az, mely Amitabha különös áldását bírja, és követőjét a legvégsőbb időkben is védelmezi.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

A Mahayana Bodhisattva Útján járónak könyörületet és testvéri szeretetet kell tanúsítania az érző lények iránt, ezért tartózkodnia kell a húsevéstől, nem szabad osztoznia az ölés karmájában. Szeme előtt kell tartania, hogy minden érző lényben ugyanaz a Buddha-természet van. Az állatokat testvéreinknek kell tekintenünk, a közös Buddha-természet folytán. Ki akarná megenni saját testvérét?

A Mahaparinirvana Szútra a legélesebben szemben áll a Nagarjuna-féle üresség-értelmezéssel, azt írja, hogy annak követői, „mint éjjeli bogarak hullnak a lámpa lángjába, mivel elvetik a Tathagatagarbha igaz tanítását”.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

A Mahayana Mahaparinirvana Szútra a Buddha tanításának csúcspontja (Uttaraottara), és a Tan részletes megmagyarázása a Szándékolt Jelentés (Sandha Vacana) szerint, a kilenc másik Tathagatagarbha Szútrával együtt. Nem időleges, provizórikus (Neyartha), vagy taktikus (Upaya) tanítások ezek, hanem a Végső Igazságra (Paramartha Satya) mutató aktuális (Nitartha) tanítások, ahogy azt a Buddha kijelentette és tudtunkra adta a Mahaparinirvana Szútrában. Aki ennek ellentmond, az Marapapiyan dharmát tanít, és nem más, mint Icchantika.

A Buddha kijelentette, hogy minden Szútra a Mahaparinirvana Szútráért lett elmondva.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

Amitabha Buddha (Amita-abha) a Végtelen Fény Buddhája, Amitayus Buddha (Amita-ayus) pedig a Végtelen Élet Buddhája. Szubsztanciálisan itt semmi különbség nincs, ez csak két elnevezés, melyek mindegyike a Nyugati Tiszta Föld Sambhogakaya Buddháját jelenti. A Tiszta Föld minden lakója birtokosa a Halhatatlanságnak, és a Nem-Visszaeső Állapotnak (Avaivartaniya). Ez azt jelenti, hogy (Amitabha érdemeinek beszámításával!) olyan állapotba kerültek, mint a hetedik fokozatot beteljesített Mahabodhisattvák, és a Buddha Tiszta Földjén fognak Buddhaságot elérni.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

Egy halhatatlan Buddha-princípium (Buddha-dhatu) avagy Buddha-Matrix (Tatha gatagarbha) létezik minden érző lényben, mely úgy szolgál, mint az Útra Térés Oka, (Bodhicitta) és melyet csak a tökéletes Buddhák látnak.

„A Végtelen Élet Buddhája (Amitayus) Országának ékességei a fenomenális aspektusai egy csodálatos világnak, melyek a végső realitásból sarjadtak.” (Vasubandhu: Jodoron). Vagyis, a Tiszta Föld a manifeszt Nirvana, azaz ahogy a Buddha többször is nevezte, Amataya Dhatuya, a Halhatatlanság Birodalma. A Tiszta Föld szubsztanciális természete a Szupramundán Jóságból, a Mahakarunából ered. Ezt írja Vasubandhu a Jodoron-ban, és ez a tanítása a Mahaparinirvana Szutrának is.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

nem függvényt adtam fel,
az pedig Buddhayana - ejtsd: budajána

Válasz

Karma Gyurme Szenge -Laci- üzente 13 éve

"Ti buddhisták vagytok?
és ki közületek Buddha?"
Az attól függ, hogy a szútra szemléletével, vagy a nagy ösvény, esetleg gyémánt jármű szemléletével kérdezed :)

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

De ha a saját tudatodat könyörülettel és tisztelettel figyelnéd, nem kerülne előtérbe egymás tudatlanságunk elleni harcos tebenned sem, hanem Fénytiszta Jelenvalót látnál ...
aki érik a felébredésre, az Világosságnak Világosságával lát, nemde?
Ti buddhisták vagytok?
és ki közületek Buddha?

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

namo,
Dharma süketekhez és vakokhoz, fentről idézve:
"ABBAN AZ IDŐBEN, A BUDDHA ÍGY SZÓLT A FŐ-TANÍTVÁNY SHARIPUTRÁHOZ: " INNEN TŐLÜNK NYUGATRA, SZÁZEZER MILLIÓ BUDDHA-BIRODALMON IS TÚL, VAN EGY VILÁG, MELYET A LEGNAGYOBB BOLDOGSÁGNAK NEVEZNEK. EZEN A FÖLDÖN, EGY BUDDHA, AMITABHA NEVEZETŰ, ÉPPEN MOST TANÍTJA A DHARMÁT ..."
maga Shakjamuni az Amitabha, de nem a Jézus, hisz Ő Májtréja, aki a "Könyörületes Szív Szamadhi"-t gyakorolja ...
a Dharma világosság, de nemcsak értelmi szinten, hanem ragyogó Tiszta Fény a szeretetteljes szívben
szia

Válasz