Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Mivel Tibetben nehézségek merültek fel - itt főként a kommunista Kína
általi rombolásra gondolunk - a 16. Karmapa megkérte magas szintű
lámáit, így Trungpa Rinpocsét és Kalu Rinpocsét, hogy menjenek nyugati
országokba tanítani, és ott segítsék az embereket. Most már létrejött
az alap, és így tovább lehet adni az átadást. A nyugatiak fejlődhetnek
és végül elérhetik a megvilágosodást.
Most Karmapa azon elképzeléseiről fogunk beszélni, melyek a Dharma
nyugati fejlődésével kapcsolatosak. Őszentsége először 1974-ben
látogatott el Nyugatra. Látta, hogy képes segíteni a lényeknek,
Amerikában csakúgy, mint Európában, és kiválasztott olyan területeket,
melyeknek a Karmapa Helye nevet adta. Ezek nem jelentenek
szükségszerűen egy épületet, hanem olyan helyről van szó, ahol az
átadás végbemegy. Az átadásokat nem csupán néhány élethosszra szánta.
Ez pontosan ugyanazon a módon történik, ahogy Tibetben. Először néhány
ember megteremti a lehetőségét annak, hogy a tanítások a nyugati
nyelvekre és kultúrába átkerüljenek. Ezután lépésről lépésre a
Bodhiszattvák ezeken a helyeken születnek újjá. Így történik ez
Ázsiában, Európában és Amerikában, ahol nagy lehetőség mutatkozik a
Dharma fejlődésére, mint ahogy Tibetben is annak idején. Bár Őszentsége
nem mondta meg világosan, hogy itt vagy ott fog újjászületni, de amikor
azt a nevet adja, hogy Karmapa Helye, akkor lassanként a tanítványai
megszületnek ezeken a helyeken és keményen dolgoznak, hogy mindenki
számára megteremtsék a szükséges lehetőséget.
Őszentsége Európát és Amerikát illető választása nagyon fontos volt.
Nem kell erőltetni a fejlődést, hanem hagyni kell, hogy a dolgok
természetesen történjenek. Itt fogunk dolgozni, nem egy élettartamig,
hanem talán századokon át, ahogy az történt hajdanán Tibetben.
Karmapa nem akar mindenkit buddhistává alakítani, sem mindent
átvállalni. Pusztán szeretné felajánlani a lehetőséget olyan helyek
által, mint ez itt. Hagyja, hogy az emberek saját maguk döntsenek és
folytassák gyakorlataikat kívánságaiknak megfelelően. Nem erőlteti
senkire rá, hogy lámává váljon. Ellenkezőleg: az emberek saját sokszínű
képességeikkel járulhatnak hozzá a Dharma fejlődéséhez. Azoknak,
akiknek kapcsolatuk van a Karmapával, valójában nagyon különbözőek,
mégis egymást segítve dolgoznak.
Minden az emberek karmájának és vágyainak megfelelően történik. A karma
itt nem jelent jót vagy rosszat, csupán a korábbi cselekedetekre utal.
Sokaknak van kapcsolatuk a Dharmával, de ok hétköznapi emberek, akik
újra és újra megszületnek a szamszárában karmájuk és tudatlanságuk
eredményeképpen.
Sokaknak nagyon eros vágyaik vannak, és úgy döntenek, hogy kifejlesztik
a megvilágosodás-tudatot. Ezért ok Bodhiszattvák, nem magas, hanem
mindennapi szinten. Visszatérnek Bodhiszattva vágyaik miatt. Nagyon
aktív életet élnek és képesek sokaknak segíteni. Néhányan közülük magas
megvalósítási fokon állnak, de Bodhiszattvának lenni nem jelent
szükségszerűen magas megvalósítási szintet. Sok különbözo szint
létezik. Vannak, akik mindennapi formában térnek vissza, bár magas
megvalósítási fokon állnak. Mindez attól függ, hogy hol kell
segíteniük. Ily módon minden lehetséges. Minden Bodhiszattva
kívánságainak megfelelően kerül bele a létforgatagba és próbál segíteni
a lényeken. Ezért mindenkinek el kell fogadni minden más buddhista
irányzatot - mindegyik jó.
A Dharma Nyugatra történő átadásával régi érzések és kapcsolatok
újulnak fel. Ez nem csupán az emberek véletlenszeruen "összecsapódott"
csoportja, akik egy hagyomány fenntartására gyűltek össze. A találkozás
hajdani karmájuk eredménye. Akik most születnek újjá, képesek folytatni
a fejlődésüket különös tekintettel a múltban kapott tanításokra. Az
ilyen folyamatosság a szellemi fejlődésben sokkal magasabb minőséget
eredményez, mint egy új kapcsolat. Őszentsége ugyanazon a módon akart
formálni minket, ahogy a Karma Kagyü név sugallja: a Karma minden
Buddha aktivitását, a Gyü pedig az átadást jelenti. A Kagyü az átadás a
múltból napjainkig. Karmapa ezt az utat kívánta folytatni,
összekapcsolva azokat az embereket, akiket korábbi életeikben kapcsolat
fűzött össze.
A 16. Karmapa azt mondta Olének és Hannah-nak, hogy ne menjenek
elvonulásra - ugyanis ezt akarták tenni Kalu Rinpocse vezetésével a
franciaországi Plaige-ben. Ehelyett arra kérte oket, hogy energiájukat
Észak-Európában és Amerikában használják: komoly erővel segítsék az
emberek fejlődését és együtt kövessék az utat. Ez azt jelenti, hogy
szilárd alap létrehozására kérte őket, és a mindenkiért való közös
tevékenységre. Ez az oka annak, hogy Láma Ole annyira hangsúlyozza a
központok közötti együttműködést.
Fejlődésünkben van néhány fontos lépés. Első a személyes
elkötelezettség a buddhista gyakorlás felé, a második a
megvilágosodás-tudat kifejlesztése - ami a legfontosabb számunkra. Így
megvan a lehetőségünk megkapni az átadást egyéni képességeinknek
megfelelően. Amikor az egyén képes megkapni az átadást, az mások
hasznára is válik. Ezért nagyon fontos tanulmányozni a buddhista
tanításokat. Sokat tanulunk és az országunk nyelvére fordítjuk le a
Tibetben használt tanításokat, ezzel egyidőben saját gyakorlatainkat is
végezzük.
Például ha a Karmapa Guru Jógát végezzük, akkor a Guru Jógán keresztül
minden funkciónkban, minden gyakorlatban, mindenben, amit teszünk,
elválaszthatatlanok vagyunk Karmapa áldásától és saját tudatunk
természetétől, ami azonos Buddha tudatával. Karmapával együtt lenni
annyit tesz, hogy megkapjuk áldását és minden tulajdonságát. Mikor ezt
gyakoroljuk, és minden tevékenységünket ezzel ötvözzük, természetes
módon kapunk hatalmas segítséget és áldást Karmapától.
Mindig, mikor tapasztalat formálódik gyakorlásunkból, képesek vagyunk
mélyebbre hatolni. Kezdetben ez nemigen lehetséges, mivel minden
tanítás képességeinkkel van összhangban. Amikor az ember tanul,
gyakorol és alkalmaz, megjelenik egy tapasztalat, mely mélyebb
megértést hoz. Általában az összes tanítás ilyen, kezdetben nem tudjuk
részleteiben megérteni, nem vagyunk képesek mélyebbre hatolni.
Gyakorlás híján nem fejlődünk. Először meg kell ismerni, meg kell
érteni és gyakorolni kell a tanításokat. Az egyén a mélyebb megértést a
gyakorlás eredményeképp éri el, és ily módon fejlodik az úton. Ugyanezt
az utat követte Marpa és más fordítók is Tibetben. Egyre jobban és
jobban fejlesztették magukat, míg végül teljesen megvalósították a
tanításokat. Ily módon képesek voltak mindent átültetni tibetire, pedig
India és Tibet nagyon különbözőek, mind a kultúra, az eszmék, mind a
tudás tekintetében. Buddha a tanításait indiai módon, indiai nyelven
adta. Ezért a tibetiek Indiába mentek mindent megtanulni, hogy tibetire
fordíthassák a tanításokat. Karmapa kívánsága az volt, hogy ugyanilyen
módon hozzuk át Nyugatra a tanításokat.
A nyugati buddhisták mindent átültetnek majd a nyugati kultúrába. Az
emberek gyakorolni, tanulni, fordítani fognak, és mélyebb megértésre
tesznek szert. Ez azt jelenti, hogy bizonyos kívánságok hatására néhány
nyugati Marpához hasonló fordítóvá válik, így az átadás hiteles módon
mehet végbe. Karmapa Őszentségének alapvető elképzelése szerint az
összes tanítást nyugati nyelvre, kultúrába kell átültetni. Ez hatalmas
segítséget fog jelenteni, ahogy Tibetben is annak bizonyult.
|
|
M Imre írta 5 napja a(z) Köszöntés fórumtémában:
Ma is vezess óvatosan! (péntek 13.) Gyalogosként is legyél ...
M Imre írta 1 hete a(z) Köszöntés fórumtémában:
Keleti Arthur, Nagy Gergely és vendégük, Kovács 4 Zoli egy ...
Keczánné Macskó Piroska írta 1 hete itt:
Érezd magad jól a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!