Buddhizmus: LIBERÁLBUDDHIZMUS

Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1535 fő
  • Képek - 371 db
  • Videók - 235 db
  • Blogbejegyzések - 377 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 517 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1535 fő
  • Képek - 371 db
  • Videók - 235 db
  • Blogbejegyzések - 377 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 517 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1535 fő
  • Képek - 371 db
  • Videók - 235 db
  • Blogbejegyzések - 377 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 517 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1535 fő
  • Képek - 371 db
  • Videók - 235 db
  • Blogbejegyzések - 377 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 517 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

LIBERÁLBUDDHIZMUS

14 éve | [Törölt felhasználó] | 8 hozzászólás

Szeretettel várom felvilágosító hozzászólásotokat, Testvéreim, mert ettől kettéállt a fülem:

 

A LIBERÁLBUDDHIZMUST meg kell különböztetnünk a „negatív buddhizmustól”, mivel ez az utóbbi még belefér a „szemi-buddhizmus” kategóriájába, az előbbi viszont sehogy sem. A liberálbuddhizmus tulajdonképpen pszeudo-buddhizmus, amit a nyugati intellektuelek egzisztencialista szárnya talált fel. A ’80-as évek közepén Chogyam Trungpa követőinek lapját a Vajradhatu Sun-t olvasva találtam rá Alan Ginsberg cikkére, melyben elismeri, hogy a Dharma feje tetejére van állítva (yes, it is upside down) és ki van fordítva (inside out), de – mint mondja – ez mégis a Dharma.
Ezt a nézetet azonban már nem biztos, hogy akár Jack Kerouack is osztotta volna, a Dharma Bums szerzője, aki bizony a „Dharma-kereső” hippie-ket fegyverrel zavarta el a házától.
A beatnikek II. Világháború utáni lázadása még talán érthető volt, de semmi sem igazolta a ’60-as évek konzum-mámorában élő középosztályból kikerülő hippie-k műanyag lázadását. Szellemi igényeik bizonyosan nem.
Az egyetemeken az egzisztencializmus, fenomenológia, és a dekonstrukcionizmus tanításai mind a morális relativizmus útján jártak, professzorok és hallgatók, akik „számítani” akartak, mind erre tódultak.
Csodálatos, hogy az emberek fölött mennyire uralkodik a „zeitgeist”.
A kommercializmus aztán lépésről-lépésre integrálta ezeket a „lázadókat”, és keletieskedő furcsálkodókat.
A kelet deviáns ál-buddhista tanításai – a Zen és a Lámaizmus – bizonyultak a legintegrálhatóbb tanításoknak.
A Zen nyilvánvalóan nem buddhizmus, hiszen írásos hagyományain kívül állónak deklarálja magát. A Lámaizmus tanítása pedig a vamarg, a „bal kéz útja”, vagyis egy bevallottan megfordított, (viparyaya) tanítás.
A Lámaizmus tanításai egyenesen a brahmangyilkos Kapalikák szektájáig vezethetők vissza. Nem csodálkozhatunk tehát, ha ma, a Kaliyugában, ezek a buddhizmusnak ellentmondó tanok lettek a nyugaton „buddhizmusként” elfogadva.
A liberálisoknak szükségük volt arra, hogy tanításaikat vallásos csomagolásban is árulják, – ez a két deviáns ál-buddhista tanítás kapóra jött. E tanítások keleti kolportálói jó érzékkel elébe mentek a megrendelők kívánságainak, és siettek kijelenteni, hogy tanaik nem mondanak ellen a nyugati tudományoknak, hogy az, amit árulnak nem vallás, hanem tulajdonképpen pszichológia, természetes gyógymód, pedagógia, és még mindaz, amit a kedves vevő parancsol, íjászat, vadászat és Káma Szutra, és a tekintélyek eliminációja.
Ez utóbbit szolgálja a Kalama Sutta, a liberálbuddhizmus bibliája, mely kijelenti, hogy ne azért higgyünk valamiben, mert azt a Buddha mondta, hanem azért, mert magunk is meggyőződtünk róla.
Ez nem azt jelenti, hogy abban higgyünk csak, amiben akarunk, hanem hogy győződjünk meg az állítás helyességéről.
A liberálbuddhizmus ebből kifolyólag – helyesebben, ezt ürügyül felhozva – ellensége a hitnek, és kijelenti, hogy a buddhizmus nem hit.
Ez annyira nem igaz, hogy a Buddha a Sraddha-anushrint, vagyis a hívő követőt elébe helyezte a Dharma-anushrinnek, az intellektuális követőnek. (De-akkor megint jön a Kalama Sutta, és a liberálbuddhista vagy elhiszi a Buddha szavait, de inkább nem.)
A vallási előírásokat a liberálbuddhisták szerint nem kell betartani, mivel ezek nem „parancsolatok”, hanem csak ajánlások. Nem tudjuk, ezt a vélekedést mi támogatja, hacsak a Kalama Sutta nem. A buddhizmus előírásai ugyanis néha szigorúbbak a nyugati vallások előírásainál, és bizonyos szabályok megszegése a szerzetes, vagy pap számára azonnali státusvesztést jelent, amit ebben az életben már vissza nem szerezhet.
Szó sincs itt tehát „ajánlásokról”.
A liberálbuddhizmus két halálos bűne a „dualizmus” és a „ragaszkodás”.
A „dualizmus bűnébe” akkor esik valaki, ha különbséget tesz jó és rossz között, és ezzel ellentmond a liberális gondolkodásnak.
Természetesen a Dharma ilyen értelmezése súlyos deviancia, mivel a Buddha szerint alaptanítása a rossz kerülése és a jó követése, mely összhangban áll legvégső tanításával is, melyet a Mahaparinirvana Mahayana Szutrában fejtett ki. Hogy a Jóság az Abszolútum, és az Abszolútum a jóság. Arra pedig, hogy jón és rosszon még egy Buddha sincs túl, a Brahmajala Szutra mutat rá, ahol Nishyanda Buddha elmondja, hogy a Bodhisattva-Előírásokat még a Buddháknak is kell recitálniuk, annak jeleként, hogy nincsenek túl jón és rosszon.
A „ragaszkodás” vádját akkor hozzák fel ezek az elvtelen morális relativisták, mikor valaki ragaszkodik az előírásokhoz, vagy a buddhista princípiumokhoz. Holott a Buddha „ragaszkodás” alatt a Samsárához való ragaszkodást értette, semmiképpen sem a felismert princípiumokhoz való ragaszkodást, mivel egy Bodhisattva, sőt Buddha is ragaszkodik: ragaszkodik a felismert igazsághoz, és a lények megmentésére tett fogadalmaihoz.
A liberálbuddhista mitológiában a Buddha egy szociál-reformer, feminista, stb. – holott az igazság az, hogy soha sem vonta kétségbe a brahman kaszt vezetését, csak azt kifogásolta, hogy nem állnak hivatásuk magaslatán. A női formában való születést előnytelennek tartotta, és a nőket a Sanghába csak Ananda hosszas unszolására vette fel.
A liberálbuddhizmus tulajdonképpen ketrecbe zárta magát, a Lámaizmus, és a Zen ketrecébe, mert a buddhizmus más formái, különösen a Sutrayana, elviselhetetlen a számára. Ha van még valami, amit akceptál, az talán a Jodo Shin Shu, mivel annak az inverz tanításait kész befogadni. De semmi esetre sem tudja integrálni a kínai Tiszta Föld tanításokat, vagy a Jodo Shu-t, vagy bármely, a szabályok betartásának alapján álló buddhista irányzatot sem.
A liberálbuddhizmus természetesen teljesen szemben áll a Pozitív Buddhizmussal, és tulajdonképpen a „negatív buddhizmus” teljesen lerontott változata.
Mint a nyugati „felvilágosodás” természetes szövetségese indult, de végzete az, hogy az obskurantizmusban végezze – abban az esetben, ha a nyugati tudomány az igazság feltárását, és nem a kétfilléres önigazolást tekinti fő céljának.NAMO AMITABHA!
Anraku,
a Nembutsu világi szerzetese

 

http://purelandsociety.wordpress.com

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

szia Vili tevérem :9 nagyon böszke vagyok rad és csak igy tóvabb édses kis tevérem aki nem is olyan pikike :) halatmas :) :))))))))))))))))999 o mani badme hum, juj :( nem tudom jól írmale nekd de valak vaárlkak jum :)

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

köszönöm

Válasz

Karma Gyurme Szenge -Laci- üzente 14 éve

Hűha... próbáltam a nyitottságot megtartani a cikk olvasása közben, és részenként emlékeztetni magam erre az állapotra, mikor undor kezdett gyűrűzni a tudatom előtt. Nyilvánvalóan arról van itt szó, hogy vagy egy nagyon tanult, de egy picit sem gyakorolt buddhista gyakorló cikkezhette ezt, vagy valami nagyokos, aki fogalmak hálójába tekeredett. Abban viszont igaza van, hogy nyugaton, legalább is abban a vonalban amit én követek, kezd kicsit az egó köré hajlani a tanítások tömbkelege, a közösség fő centrumában nem érezni a kedvességet az odalátogatók felé, amolyan hideg múzeum feeling lengi be, ahol jó arc vagy, ha sok pénzzel tudsz támogatni minket. A Lámaizmus lényegét nem érti a cikkező mint kiderült. A Zen vagy Csan buddhizmus egy fantasztikus dolog, ott is igen kemény szabályok vannak, ha a cikkező szabály éhségben szenved és jobban megvizsgálná. A Zen-t például maga buddha alapította oly módon, hogy az összegyűlt tömegeknek egy nap "semmit" nem tanított, csupán egy virágot emelt a magasba. Azok akik ezt megértették, lettek a Zen megalapítói. Az előírások valóban ajánlások, viszont oly módon, hogy ha tradicionális paprikás krumplit akarok főzni, nem rakok bele zsályát, pacalt, körmöt és csirke farhátat. Megtehetem, de az nem paprikás krumpli. Ez a helyzet a szabályokkal is. A szabályok nem tabuk, praktikus okai vannak, ahogy a mohamedánok sem azért esznek disznót (a nem fanatisták köreiben) mert szentségtelen, hanem az ottani klíma miatt ez veszélyes a disznó higiéniája miatt. Vagy a keresztény böjt hagyomány is a húsvéttal bezárólag például egy hasznos egészség megőrző praktika, lelki gyakorlatokkal egybekötve. Negatív buddhizmus.... hát erről fogalmam nincs mi lehet :D Különbséget tenni jó és rossz között az abszolútum látásmódjában tényleg alaptalan, viszont a konvenciók világában ahol élünk, igenis fontos. De egyik nézőpont sem helyes vagy helytelen.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Hello! Érdekes ez a cikk, kétségtelenül. Politikai takaróba csavart, nyakatekert értekezés. Üdv.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

ali-gha, egyik álomban a Napban ébredtem, persze, miután kireppentem vettem észre ama csillaggóliátot, ha ily esetben sem méltatnánk a Hold fényét, vajon mely égi testé az, akkor bizton igaz, hogy az sivatagban jobb a főtt répa a színezüstnél ...mit is állíthatna erre a kubikus szemlátomást, talán ilyesmit: aki nem tud táncolni, azt mondja, hogy hepehupás a talaj! - vagy valami más egyebet, de nincs is tagadnivalóm, öröm volt elbeszélgetésünk - lol!
üdv

Válasz

Czabay Apor üzente 14 éve

Kha .. az egesz jo tortenelemnek, vallaspolitikanak, es elmegyakorlatnak.
A lenyeg hogy nincs pozitiv vagy negativ buddhizmus .. rugalmas elmevel kepes vagy megerteni Onmagad, es utanna elhagyni az ideakat is.
Megint az esetet olvashatjuk amikor az ujjat leiro ertekezes talalunk a holdba valo feledkezes helyett.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

nincs ilyan kiderülési folyamat, de sokan úgy vélik, magyar az származata ...
te most viccelsz, már az elején kértem - fenn - , hogy felvilágosító hozzászólást kérek, mert kettéállt a fülem, de amit te írtál, attól több fülem lett, mint fogam! - lol

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Lassan kiderül BUDHA is zsidó volt!!!!!!!!!

Válasz

Ez történt a közösségben:

Keczánné Macskó Piroska írta 2 hete itt:

Jó Szórakozást a klubban!

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu