Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ha a Buddha tanítását egy mondatban szeretnénk összefoglalni, az így hangozhatna: minden elmúlik, ami keletkezett.
Minden dolog önvaló nélküli, saját tulajdonságokkal nem rendelkező. Minden dolog mulandó, mivel összetett és keletkezett. Mulandó és tapasztalótól független tulajdonságokkal nem rendelkező dologhoz kötődni szenvedéssel jár. Ennek a fel nem ismerése pedig a helytelen szemlélet, vagyis a nem-látás.
Mivel nem ismerjük a szenvedés valódi okát, ezért az ösztönök, hajlamok és késztetések létrehozzák a megkülönböztető tudatosságot. A megkülönböztető tudat létrehozza a neveket és alakzatokat, melyek megteremtik a tapasztalóban a dolgok különállóságának és önvalóval rendelkező létüknek az illúzióját. Létrejönnek az érzékszervek és a hozzájuk kapcsolódó érzetek. A kellemes (a megkülönböztető tudatosság nem csak nevekre és formákra bontja a teret, hanem a kellemes, a kellemetlen és a semleges érzetek kategóriáját is létrehozza) érzetek létrehozzák a vágyat és az érzék tárgyakhoz való ragaszkodást. A vágy és a ragaszkodás létrehozza a létesülést. A születésből létrejön az öregedés, a halál, a betegség, bánat, fájdalom, elégedetlenség és kétségbeesés.
A nem-tudás megszüntetésével, azaz a szenvedés okának felismerésével, megszüntethető a vágy és a ragaszkodás, ezáltal megszűnik a létesülés.
Az okok és okozatok hálójában, a kitartó törekvéssel és a nyolctagú ösvényen való “haladással” kedvező okokat ültetünk el, melyek idővel beérnek és elvezetnek a Nirvánába.
A nirvána szó szerinti jelentése: ellobbanás, a tűz kialvása. Kialszik a létszomj, kihunynak a vágyak, szerte foszlanak a fátylak. Aki eléri a nirvánát, az az eseményeket tisztán és elfogulatlanul szemléli. Olyanná válik mint egy gyémánt, vagy egy tükör: semmi sem hagy benne és rajta nyomot.
|
|
Keczánné Macskó Piroska írta 1 hete itt:
Jó szórakozást a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ágoston Dániel: Néhány gondolat a buddhizmusról
A Gyémánt Út Meditációs Központjának novemberi és decemberi előadásai
Mumon verse
Buddha tanítása a boldogságról