Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Buddhizmus klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Buddhizmus klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Namó Ratna Guru
Ha gondolatok észleltről és észlelőről
Elcsábítják és megzavarják tudatomat,
Érzékeim szemlélődéshez be nem zárom,
Hanem elmerülök lényegi jelentésükben.
Mint égen a felhők, röptükben derengés,
Megjelenő gondolatok nekem csupa gyönyör!
Mikor szenvek hajtanak és hevük éget
Ellenszerrel nem próbálom gyógyítani,
Mint fémet arannyá alakító varázsfőzet
Amit a szenvek hatalma reám vet
Fertőzés nélküli öröm, szennytől mentes,
Megjelenő szenvek nekem csupa gyönyör!
Az Első Felismerés; A kritikus tömeg
Az Első Felismerés kimondja, hogy az emberi kultúrában spirituális ébredés megy végbe: elérte a kritikus értéket azoknak az embereknek a tömege, akik életüket spirituális fejlődésnek tekintik, olyan utazásnak, amelyet rejtélyes véletlenek irányítanak.
A Második Felismerés; A tág jelen
A Második Felismerés kijelenti, hogy az ébredés egy új, teljesebb világkép kialakulását jelenti, amely átveszi az öt évszázad óta elfogadott, világi jellegű, a túlélésre és a kényelemre összpontosító szemléletet.
|
|
A távol-keleti nők szépsége mindig irigységre adott okot. Legkülönlegesebb szépségreceptjeiket most már akár te is kipróbálhatod.
"Vesd a gondolataidat, mint egy virág szirmait a kék vízbe! Nézd, ahogy lehullanak és elúsznak, utána pedig felejtsd el őket!" - tartja egy zen közmondás. A víz lazító és gondűző hatását pedig bizonyára neked sem kell bemutatnunk.
Azt azonban lehet, nem tudod, hogyan fokozd a víz stresszoldó hatását, akár otthon is, mint egy wellnessfürdőben.
Szeretettel várom felvilágosító hozzászólásotokat, Testvéreim, mert ettől kettéállt a fülem:
A LIBERÁLBUDDHIZMUST meg kell különböztetnünk a „negatív buddhizmustól”, mivel ez az utóbbi még belefér a „szemi-buddhizmus” kategóriájába, az előbbi viszont sehogy sem. A liberálbuddhizmus tulajdonképpen pszeudo-buddhizmus, amit a nyugati intellektuelek egzisztencialista szárnya talált fel. A ’80-as évek közepén Chogyam Trungpa követőinek lapját a Vajradhatu Sun-t olvasva találtam rá Alan Ginsberg cikkére, melyben elismeri, hogy a Dharma feje tetejére van állítva (yes, it is upside down) és ki van fordítva (inside out), de – mint mondja – ez mégis a Dharma.
Yongdzin Lopon Tenzin Namdak Rinpoche,
“a havas hegyek üvöltő oroszlánja”
A tiszteletreméltó Yongdzin Lopon Tenzin Namdak Rimpoche a Bön Tradíció egyik legismertebb vezetője,
a Bön hagyomány vonalhordozója és világszerte elismert szakértője és Tenzin Wangyal Rimpoche közvetlen személyes tanító mestere..
A BÖN HAGYOMÁNY:
Mivel Nyugaton sok ember számára ismeretlen a bön, szeretnék szólni annak történetéről.
Padmaszambava, vagy Padmakára szanszkritul, és Pemadzsungne (Pa-dma 'byung-gnas) tibetiül azt jelenti: 'A lótuszból született'. A lótusz a Padma-családot, azaz a lótusz családot jelenti, amelybe az összes emberi lény beletartozik. A lótusz iszapos lápvidéken tenyészik, mégis makulátlanul tiszta, gyönyörű virág. Ugyanígy, bár vannak káros és sötét érzelmeink, mint például a vágyakozás; ezeknek önmagában véve tiszta bölcsesség-energiája hasonló jellegű kivirágzást tehet lehetővé. A zűrzavartól nem kell tehát megszabadulni, hanem át lehet alakítani bölcsességgé.
A Pradzsnyápárámitá az észt meghaladó tudás szútrája. A Vadzsraccséddiká értelmi fordítása ez: a gyémántnál keményebb -, ami a gyémántot is elvágja. Buddhát Szubhúti meglátogatja, és a bodhiszattva ösvényéről kezdenek beszélni. Az alaptétel itt is, mint a Pradzsnyápárámitában, hogy a dolgok üresek.
„Mit gondolsz Szubhúti, van itt valami, amit Tathágata az észt meghaladó tudásnak (a legfelsőbb tökéletes tudásnak) nevez?
Bevezetés
Ha valóban szereted magad és másokat; ha valóban boldogságot akarsz
szerezni magadnak és másoknak, akkor ahhoz az élet szeretete,
megfelelő életvezetés, nyitott szív és elme kell.
Az alap Keleti valláshoz hasonló más vallásokat, kultúrákat, filozófiákat tanulmányozni és elemezni kell.
A Buddhizmusban például, meglepően tiszta és tökéletes magyarázata van,
az elme okozta szenvedésnek, és a szenvedés kirekesztésének is, a halál
és az újraszületés alóli felszabadulás örök problémáinak.
A tiszta bhakta (hívő) nem örül és nem bánkódik az anyagi nyereség vagy veszteség esetén. …Ha elveszít valami olyasmit, ami nagyon kedves számára, nem sajnálkozik miatta, s ha nem kapja meg azt, amit kívánt, nem boldogtalan. Transzcendentális minden kedvező, kedvezőtlen és bűnös tettel szemben… Az ilyen bhakta nagyon kedves Krisnának.” (Bhagavad-gítá 12.17)
„A tiszta bhakta egyedül Krisnára gondol, ezért természetesen mindig boldog. Az Úr odaadó szolgálatában teljessé válva nem bánkódik semmiféle anyagi veszteség miatt, és nyerni sem akar.
Tenzin Wangal rinpocse:
Mindannyiunk élete az elemek egyedi megnyilvánulásával kezdődik. Nagyon sajátos karmikus befolyásoltságokat hordozunk, melyek az egyént megkülönböztetik a másiktól. Ha teljesen kiegyensúlyozottak lennénk születésünkkor, teljesen megvalósított buddhának születnénk. Azonban közönséges lényeknek születünk, ami azt jelenti, hogy az elemek valamilyen mértékben kiegyensúlyozatlanok. Ha születéskor az egyensúlytalanság nagy, az nyilvánvaló lehet.
A Tiszta Föld tanítása nem más, mint visszatérés a Védikus paradigmához,
a válasz az, hogy a Buddha tanítása attól soha sem tért el.
A Védikus hagyományban a Buddhát Vishnu 9. avatarjának tartják,
aki azért jött a világra, hogy az ahimsát, a nem-ártást tanítsa, hogy
beszüntesse az állati áldozatokat, és a világrendet helyreállítsa.
Tanítását a Nikayak szerint Brahmayananak nevezte, és a Halhatatlanság
Birodalmának (Amataya Dhatuya) elérését tanította : ezért szállt szembe
a Samsara-lét démonával, Mara halál-démonnal.
Amikor a kínai vallási gondolkodók megkísérelték a Tiszta Föld
Iskola tanításainak osztályba sorolását, teljesen figyelmen kívül
hagyták - nem minden szándékosság nélkül - a Tiszta Föld Iskola
acaryainak kommentatórikus írásait.
Írta: CSÖGYAM TRUNGPA |
2010. július 21. szerda |
CSÖGYAM TRUNGPA: SHAMBHALA. A SZENT HARCOS ÖSVÉNYE.
(Néhány gondolat a könyvből)
SHAMBALA TANÍTÁSA 1.
A MEGVILÁGOSODOTT TÁRSADALOM MEGTEREMTÉSE Shambhala minden emberi történeti alapot nélkülöző mítosz. S. Az emberiségben mélyen gyökeredző vágy a teljesség elérése. S. hogy Megértsük önmagunkat, és amit megértettünk, Megosszuk másokkal: MEGÉRTENI ÉS MEGOSZTANI. |
A
Mahayana Mahaparinirvana Sutra a Buddha tanításának csúcspontja. Ebben
a Sutrában magyarázta el a Bhagavan, hogyan kell eddigi tanításait
értelmezni. Ez a Tanítás Uttaraottara, vagyis Legvégsőbb és Legfelsőbb.
Amikor Sákjamuni Buddha a Gridhrakúta hegyen tanított, egy szál virágot mutatott fel a hallgatóinak. Mindenki csöndben maradt, csak Mahákásjapa mosolyodott el. A Buddha a következőket mondotta:
- Rendelkezem az Igaz Tanítás Szemével, a Nirvána Csodálatos Szívével, a Formanélküli Igaz Formával és a Kimondhatatlan Finomságú Tanítás Kapujával, amely független a szavaktól és amely a tanításokon túlmenően adódik át. Ezt a tanítást bízom Mahákásjapára.
Mumon hozzáfüzése: Az Aranyarcú Gautama igazán semmibe se vette a hallgatóságot.
Keczánné Macskó Piroska írta 2 hete itt:
Jó Szórakozást a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás